Modne w tym sezonie

Moda bez granic

Produkcja odzieży: lepiej w Polsce a może lepiej poza granicą?

rysunek przedstawiający kobietę w sukience
Polski producent odzieży damskiej , męskiej czy dziecięcej musi zmagać się z licznymi przeciwnościami. Jest to przyczyną zmniejszenia konkurencyjności polskiej odzieży na rodzimym rynku. Nie jest tajemnicą, że że odzież, powstająca w Polsce, to nierzadko towar wyższej jakości, niż ten wyprodukowany w Chinach.

kobieta w sukience
Autor: Antti Väyrynen
Źródło: http://www.flickr.com
Centralnym utrudnieniem są wysokie ceny materiałów oraz rosnące koszty produkcji. W Polsce także koszty zatrudnienia pracowników nierzadko zniechęcają pracodawców. Jeżeli jesteśmy niewielkim przedsiębiorstwem wówczas najchętniej korzystamy z usług podwykonawcy. Jest to stała praktyka osób, którzy pragną rozkręcić swój biznes.

Przeważnie są to rzeczy produkowane na małą skalę. Idealnym systemem sprzedaży jest strona internetowa. Ilość egzemplarzy nie jest bogata, a wybór projektów raczej ograniczony. Różnorodny wybór oferowanych ubrań jest oczywiście ważny, jednak są też inne wartości komunikacji nowej marki.

sklep z ciuchami
Autor: Alper Çuğun
Źródło: http://www.flickr.com

Firma konfekcyjna, która ma ambicję podjąć działania na większą skalę, powinna najpierw obniżyć koszty produkcji.Żeby więcej produkować trzeba obniżyć ceny naszych ubrań.Nie jest tajemnicą, że konsumenci oczywiście cenią sobie dobrą jakość, ale jeszcze bardziej doceniają, które mają rozsądne ceny.Musimy się z tym faktem liczyć, jeśli pragniemy trafić do masowego odbiorcy.Jednakże przeniesienie produkcji przykładowo do Bangladeszu, czy innego odległego kraju, gdzie wyzyskuje się pracowników nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem.

naturalnie możemy też wybrać zgoła inną strategię. Wytwarzając odzież na rynku krajowym komunikujemy do odbiorcy, dla którego liczy się jakość, a zwłaszcza pochodzenie produktu. Takie osoby są gotowi zapłacić więcej za za rzecz zaprojektowaną w kraju. W powszechnym mniemaniu kupujących chińskie produkty są słabej jakości, a czasami nawet groźne w użyciu. Co chwile słyszy się w mediach, że Chińczycy stosują niebezpieczne dla skóry substancje.

Oprócz tego producent odzieży damskiej, wytwarzający swoje rzeczy w kraju może w komunikacji marki uderzyć w ton patriotyczny. Hasło: kupując polskie produkty, wspierasz rodzimą gospodarkę jest zrozumiałe i oczywiste przez wielu kupujących.